lördag 22 februari 2014

Om Hippokrates


Idag ska vi prata om hästar. Men inte vilka hästar som helst utan flodhästar.

Kommer ni ihåg Hajk? Vet inte om det är en skröna eller verkligen sant. Den där repliken med flodhästarna.

Den lilla vita flodhästen i gips förälskade jag mig i redan när jag var liten. Ända sedan dess har den haft en liten plats inne i hjärtat.

Vid den omtalade uppdelningen av mammas och pappas saker-som-faktiskt-kan-vara-bra-att-ha-någon-gång blev den min. Nu har den fått flytta runt lite här hemma för att hitta den där perfekta platsen som gjord för en flodhäst.

Vid ytterdörren. 

I trappan.

På sockerlådorna.

Det är ju där den hör hemma. På sockerlådorna. Nu står den där. Stadigt. Lite fulsnygg så där. Lite mer åt det fula än snygga hållet. Nästan som en söt liten mops. Men ändå inte.

Min alldeles egna flodhäst. Hippo-Krates. ;)



  
Vårfåglarna har börjat kvittra, har ni hört det? Underbart!
Snart kanske våren är här på allvar?

Kram
post signature

4 kommentarer:

  1. Allt är inte lätt att placera fast man gillar det. blir nog bra där den står och har uppsikt över er alla.
    Ha en fin dag
    Meta

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt inlägg. Men jag kommer inte ihåg flodhästar i hajk! Vad fint ni bor! Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Tack det är skönt att veta att jag inte är helt knas som mamma hihi.
    Guud så söt flodhäst :)
    Ha en härlig söndag, Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Emma!
    Vad roligt att du börjat blogga igen..:-) Flodhästen är supersöt!
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera

♥ Tack för din lilla hälsning, den gör mig så glad! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...